TrendaLelke

Itt vagy most:Home \ Életpálya \ Ezeken változtass, hogy elérd a célodat

28
2015 okt.

Ezeken változtass, hogy elérd a célodat


Már mindent kipróbáltam, már mindent megtettem a célomért, és mégsincs eredménye… Nincs jobb állásom, nem akar jönni az Igazi, és egy dekát sem fogytam, pedig….   Kiabáltak  már ezek a gondolatok a fejedben?



Ahhoz, hogy az életed jól működjön, célokra van szükséged. Miért? Mert különben csak sodródsz haszontalanul. Nem lesznek irányok, aminek mentén elindulhatnál.  Gondolj csak bele, kitalálod, hogy a hétvégén szívesen elmennél kirándulni . A vágyad felmerülése után a következő lépés annak megtervezése, hogy HOVA? MIKOR? KIVEL? HOGYAN jutok el oda? Ezek az irányok, amelyek mentén aztán elkezded szervezni a kirándulást.: A hegyekbe mennék. A jövő hétvégén. Barátokkal. Autóval. Aztán elmész és jól érzed magad.

Mi történt valójában ebben az egyszerű hétköznapi esetben?

Meghatároztad a célodat: kirándulni megyek. Majd elkezdted a hozzávalókat összerendezni magadban, hogy létre is jöhessen a célod. Ha ez ilyen egyszerű, akkor miért nem tudod ezt működtetni életed többi területén, más vágyaid megvalósítása során is?

Íme néhány segítség, hogy mit tegyél a célok eredményes eléréséhez:

 



1. Pontos célmeghatározás, határidővel

Nézd meg, hogy amit el szeretnél érni, az számodra mennyire egyértelmű, hogy mit is akarsz valójában. Ha az előző példánál maradunk: ha csak annyit mondasz, ki kellene kapcsolódni a hétköznapi hajtásból, ebből egyértelmű számodra, hogy kikapcsolódásra, pihenésre, feltöltődésre vágysz?

Gyakran a munkahelyi gondokkal kapcsolatban ez így hangzik el:  „ De szeretnék egy nyugis munkahelyet!”

És azt tudod, hogy neked mit jelent a nyugis munka? Hogy azt egy nagyobb vagy egy kisebb cégnél szeretnéd megélni? Alkalmazottként vagy vállalkozóként vágynál e nyugodtabb munkakörülményekre?


Első lépésben azt írd le, hogy mit is szeretnél pontosan elérni!

Határozd meg, mikorra szeretnéd ezt beteljesült eredményként látni az életedben. Hiszen minden feladat elvégzéséhez időre van szükség. Az időkeret megszabása cselekvésre, aktivitásra fog ösztönözni. És ugye milyen lelkesítő, hogy ezt most végre nem más határozza meg neked?


2. Valóban célgazda vagy?


Amint leírtad a vágyaidat, rögtön érzékelni fogod, hogy ezzel te mennyire tudsz azonosulni. Csak a szüleid vagy a párod akarják, hogy végre nyugodtabb helyen dolgozz, mert már nem bírnak elviselni? Esetleg azt olvasod mindenhol, hogy sok a stressz és csökkenteni kellene a munkahelyi feszültségeket, mert betegség lesz a vége? Vagy tényleg úgy érzed, hogy ebben a munkában már nem te vagy benne, csak a robotpilóta éned.

Segíthet a célgazda megtalálásában, ha leírod azt is, miért fontos neked ez a cél? Tedd fel a kérdést magadnak és írd le hozzá a válaszokat:

  •  „Milyen előnyöket adna nekem, ha elérném ezt a célt?”
  • „Hogyan érezném akkor magam?”


A válaszod kristálytisztán megmutatja, hogy kinek a vágyát akarod beteljesíteni.

 


3. Fokozatosan érd el a célodat!


Célként azt tűzöd ki pl. magadnak, hogy szeretnél havi 500.000 Ft-ot keresni. De a mostani fizetésed mondjuk 150.000 Ft. Ha túl nagy az eltérés a jelenlegi és a vágyott állapot között, akkor ez gátolhatja a megvalósulást. Hiszen olyan nagy a különbség a két összeg között, hogy lehetséges először a gazdagság tudatodon, a bőségben való gondolkodásodon kell még egy kicsit munkálkodnod, hogy el tudd hinni és aztán meg tudjon jelenni ez a nagyobb összeg a fizikai valóságodban is. Vagy fogyni akarsz a mostani 90 kilóról 60-ra. Lehet, hogy elsőre ez is túl nagy cél a számodra.


Tehát a céloknál figyelj arra, hogy reális és számodra hihető legyen az elérése. Ugyanakkor arra is ügyelj, hogy ne becsüld alá magad, mert ha kisebb célt tűzöl ki, mint amit el tudsz érni, akkor nem lesz elég motivációd, hogy tegyél is érte.

 



3. Mekyik típusba tartozol?



A legfontosabb Te vagy a célod megvalósítása során, hiszen minden belőled indul ki és hozzád érkezik vissza. A viselkedési típusod alapvetően meghatározza, hogyan állsz hozzá a teendőkhöz. Te melyik típusba tartozol?

•    Maximalista vagy? Csak 150%-on tudsz teljesíteni, állandóan pörögsz, mindent a legjobb módon akarsz megoldani, nem bízol másban csak magadban, sosem vagy teljes mértékben elégedett magaddal. Ez rengeteg értékes energiát elvon tőled és persze a célodtól is. Feladatod: lazíts, engedd lazábbra a gyeplőt magad körül!

•    Folyton halogatsz? „Ej, ráérünk arra még”. Ha mindig kitalálsz valamit, hogy a célod megvalósítását   mihez kösd, akkor csak eltávolítod magadtól annak létrejöttétől.  Feladatod: bátorság és aktivitás. Kezd el most, vágj bele! Meg tudod csinálni!

•    Mindig a kifogásokat keresed? „Megcsinálom, majd ha….   Amennyiben a „majd ha” a folytatása a   gondolkodásodnak, akkor várhatod a csodát. Amikor csak a kifogásokat keresed: „ majd ha felnőnek a gyerekek, utazgatni fogok” ,  „ majd ha több pénzem lesz, veszek egy jobb autót” , „majd ha több időm lesz, elmegyek tornázni” .  Érzed vagy tapasztaltad már, hogy ezekből a célokból sosem lesz semmi.  Feladatod: Tégy meg apróbb, könnyebben kivitelezhető lépéseket a célodért! (pl: ha nincs jelenleg időd tornázni, menj gyalog bevásárolni és vidd haza a szatyrokat. Jó kis súlyzós edzés! Vagy használd a lépcsőt a lift helyett. Ingyenes zsírégető tréning!)

A lényeg:

  • Szánj időt magadra!!
  • Találd ki, hogy hová szeretnél eljutni, mit akarsz elérni!
  • Érezd át, hogy ez miért lenne jó neked!
  • Majd kezdj el tenni érte! Cselekvés nélkül megrekedtél!


És most itt a nagyszerű lehetőség: máris vegyél elő egy papírt és a fentebbi lépéseken végighaladva tegyél magadért és a célodért és írd le rögtön a saját célkitűzés tervedet.
 

Találkozzunk személyesen is: Ajánlom neked a Boldog vagyok estet:


Ezen az esten a boldogság érzést fogjuk behívni a térbe és az életedbe, különböző gyakorlatok, meditáció és egy szép szertartás keretében. Nem baj, ha most még úgy érzed, nem vagy teljesen boldog, pont ezért van itt a helyed, hogy részed lehessen benne! Egy kis ajándékkal is megleplek, hogy el is tudd vinni magaddal a boldogságot fizikai formában is. Amint képes vagy a boldogság érzését magadban rögzíteni, tárolni, nem lesz akadálya, hogy ennek fizikai jelei az életedben is megjelenhessenek!


Én a flow boldogság állapotában vagyok és az életembe egymás után érkeznek a csodák! (Csak egy egészen friss példa: a lányom tegnap megnyerte a bálkirálynő szavazást az egyetemen. Az én boldogságom egyrészt az ő öröme, másrészt, hogy milyen sok segítő ember van a környezetemben, akik készek voltak egy lájkot nyomni ismeretlenül is. És ezért mindenkinek köszönet és hála!)

A Boldogság Kör időpontja: 2015. 11.12 csütörtök 18-20 óráig

Részvételi díj: 3500 Ft

Helyszín: Flow Mentál és Mozgás Stúdió  Kecskemét, Bánk Bán u. 6.

Kérlek előzetesen jelezd a részvételi szándékodat a lentebbi elérhetőségeim valamelyikén, mert a helyek száma korlátozott.

 

 Üdv,

Dr. Kovács Fatime

mentálhigiénés tanácsadó és terapeuta, coach, tréner.

Honlap: Életesszencia

Életesszencia a Facebookon

 

 

 

 

Tetszett, amit olvastál?

 

Csatlakozz közösségünkhöz a trendalelke.hu honlapon, facebook oldalunkhoz, és nem maradsz le a kecskeméti nőknek fontos hírekről, eseményekről, ajánlókról.

 

Kecskeméti nőnek lenni jó!

 

Utoljára frissítve: szerda, 28 október 2015 15:15
Értékelés:
(2 szavazat)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Partnereink

Kapcsolat

  • Trendalelke.hu Blogmagazin
  • +36302434449