TrendaLelke

Itt vagy most:Home \ Otthon melege \ Karneváli élménybeszámoló: Uber a' la Velence

2016 febr.

Karneváli élménybeszámoló: Uber a' la Velence

A karnevál záróhétvégéjére Velencébe utaztunk, mégsem a Szent Márk tér és a jelmezesek jelentették rövidke utazásunk fénypontját, hanem a színes házai révén extrém mediterrán hangulatot árasztó Burano szigete. Szombaton, kora hajnalban keltünk útra a nagybuszos túrára részben családi, részben baráti körben. Noha hangulatos volt a buszról a havas szlovéniai hegyeket nézegetni a korai napsugarak megvilágításában, bíztunk benne, hogy Olaszországban az ígért 10 fok körüli, tavaszias idő fogad minket.

Az isztriai kőből épült Miramare-kastély

Séta a Miramare-kastélyban

Elsőként, a reggeli órákban nemcsak stílusában, de hangulatában is romantikus Miramare-kastélyt és a hozzá tartozó kertet jártuk be csodaszép napsütésben, csak képletesen elmerülve a Trieszti-öböl csillogó vizében. A megrendelő, Habsburg Miksa osztrák főherceg, későbbi mexikói császár utazásai rengeteg műkincs és egzotikus növény formájában elevenednek meg.

• A kastély nyitva tartása: 9-19 óráig
  • Belépő: Felnőtt: 6 euró, 18-25 év között 4 euró, 18 év alatt ingyenes

Sorban kell állni egy jó fotóért a Sóhajok hídjáról

A Szent Márk tér közelében szinte lépni sem lehet

Dél körül már Velencében igyekeztünk a hajóállomásra. A buszparkolóban az Uber vízi megfelelőjét promotálják, amivel éltünk is: a hivatalos tömegközlekedési eszköz, a vaporetto helyett saját hajónk volt, így nem kellett alkalmazkodnunk a menetrendhez (csak azt kellett megvárnunk, hogy befejezze ebédjét a kapitány), és nem álltunk meg minden cölöpnél. Az ára megegyezik a vaporettóéval, 25 fő feletti csoportok vehetik igénybe a szolgáltatást.

Behajóztunk tehát a Szent Márk tér közelébe, kicsit elidőztünk a forgatagban, ami pezsdítő élmény, ugyanakkor viszonylag hamar tömegiszonyunk lett.

Csakis egyedi darabok készülnek

Megismerkedtünk Murano üvegmanufaktúrájával

Szintén privát járattal áthajóztunk Murano szigetére, amely 1291 óta a velencei üveggyártás központja. Az üvegtermékek készítése már a római időkben is divat volt, de ekkor tiltották ki tűzveszélyességük miatt az üvegfúvó műhelyeket Velencéből, és kerültek odébb néhány kis szigettel. Ma is ez Murano legfontosabb iparága, ami végignézve a csodaszép ékszereket, poharakat, vázákat, dekorációs elemeket, nem csoda.
A kiállítóterem előtt megfigyelhető a munkamenet is, csoportunk egyéni kívánsága egy zöld és barna színkombinációjú ló volt, végignézhettük, miként formálódik a 200 fokos üveg. A bejegyzés végén található videóból te is megtudhatod, hogyan készült el pillanatok alatt az üveg ló.

Naponta 80 figurát kreál a signore, hajszálpontosan, lendületesen dolgozik rutinos mozdulataival. Egy ilyen méretű dísztárgy kb. 10 euróba kerül, ékszerek széles skálája kapható baráti áron, de természetesen látni 60 ezer forintos pohárkészletet is.

Nehéz búcsút inteni ennek a látványnak

Burano festői szigete

Muranót Burano követte, amely három látnivaló miatt egyedi: a színes házak, a csipke és a ferde tornyú Szent Márton templom teszik egyedülállóvá. A színes házak legendája, hogy a halászok így könnyebben hazataláltak rossz látási viszonyok között is. A középkor óta az önkormányzat szabályozza, melyik házat milyen színűre festhetik. Az összkép egyszóval: meraviglioso, magyarul csodálatos.

Mivel manapság a géppel készített csipke a felkapottabb, a rendkívül időigényes, kézzel készített darabok ára meglehetősen borsos, de ez érthető is.

Az emberek errefelé már sokkal vendégszeretőbbek, mint Velencében, ahol az éttermi étkeztetés futószalagon működik, szinte le sem teszi az ember az evőeszközt, már jelzésértékűen szedik is le a terítéket, ezért ráadásul még mélyen bele is kell nyúlni a pénztárcába. Kevésbé rutinos turisták számára csalóka lehet a feltűnően hirdetett 10 euró körüli pizza, amihez viszont még társul a szervizdíj és a teríték költsége, szóval a végösszeget megdobja fejenként néhány euróval. Buranóban könnyebb olcsóbban jól lakni. Mi egy kedves kis sütizőben (Panificio Pasticceria Garbo) szusszantunk egyet, ahol isteni cantuccinit ettem, majd ahelyett, hogy hétpecsétes titokként őrizné, a cukrász bácsi leírta és részletesen elmagyarázta nekem egy szerinte szintén kihagyhatatlan édesség receptjét.

• Muranóban és Buranóban a belépés díjtalan a műhelyekbe.

Velence éjjel

Kivilágítva is pazar Velence

Sötétedéskor vitt minket vissza a hajó a Szent Márk térhez. Vicces utunk volt, tipikus olasz közlekedési helyzetekkel: jó tíz-tizenöt perce úton lehettünk Buranóból, és csak akkor kérdezte meg a kapitány, tulajdonképpen hova is megyünk. Egyébként is minden ki- és beszállás kalandosra sikerült, egy kb. fél méter széles pallón kellett előcsalogatnunk magunkból a kötéltáncos énünket. Egyénenként változott a tuti tipp, volt, aki csukva tartott szemmel sétált végig. A Burano-Velence táv nem vészes, annál inkább idegölő a parkolás. Mint a keselyűk, úgy keringenek a kisebb és nagyobb vízi járművek, hogy lecsaphassanak a ránézésre véletlenszerűen felszabaduló helyekre. Egy-egy tolatásnál, fordulásnál nem tettem volna a kezem a két ladik közé. Persze ez csak nekünk volt necces, a kapitány magabiztos kézzel tekergette a kormányt.

A Szent Márk tér és környéke az esti órákban sem kihalt, de azért jóval könnyebben lehet haladni, mint napközben. Még ekkor is mászkáltak a beöltözött emberek – a Star Wars szereplői éppúgy kitűntek a tömegből, mint a klasszikus maszkokat, régi időket idéző öltözéket öltő karneválozók. Egy könnyed séta a téren és a környező sikátorokban megkoronázta az igencsak tartalmas napunkat.

Tetszett, amit olvastál?

Csatlakozz közösségünkhöz a trendalelke.hu honlapon, facebook oldalunkhoz, és nem maradsz le a kecskeméti nőknek fontos hírekről, eseményekről, ajánlókról.

Kecskeméti nőnek lenni jó!

Utoljára frissítve: hétfő, 08 február 2016 19:13
Értékelés:
(2 szavazat)

Média

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned