TrendaLelke

Itt vagy most:Home \ Gyorsan jót \ Reform és hagyomány: Sült oldalas lecsós bulgurral

24
2014 júl.

Reform és hagyomány: Sült oldalas lecsós bulgurral

Reform életmód, egészséges táplálkozás ide vagy oda, egy jó húsos oldalas azért nagy csábító. Egyik nap egy nagyon szimpatikus, fitness sertésoldalas nézett velem farkasszemet a hentespultban: vékony, húsos darab leheletnyi zsírréteggel. Nem hagyhattam ott, két sütésre valót is szereztem belőle. Az első adag elkészült, sokszorosan rendhagyó körettel: lecsós bulgurral tálaltam. Orbitálisan jó volt! Itt a nyár, paprika és paradicsom kánaán van, miért kéne most is krumplit enni az oldalashoz? Az alapötletet a kedvenc kecskeméti éttermem, a Bagatelle adta: Jó sokáig étlapon tartották a  hátszínt tüzes rizses lecsóval. Remek fogás volt. Nos, a rizs helyett a bulgur jól muzsikált a lecsóval, együtt igazán szaftos párost alkottak az ízes húshoz. Aki bírja a csipőset, az erős paprikával is megbolondíthatja.

 

Hozzávalók:

 

  • 80 dkg húsos oldalas
  • 1 bögre bulgur
  • 1 fej vöröshagyma
  • tv paprika ízlés szerinti mennyiségben
  • paradicsom ízlés szerinti mennyiségben
  • kevés kókuszzsír
  • só, bors
  • egy csipet cukor

 

Elkészítés:

 

  1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  2. A húst sózzuk, borsozzuk, kevés kókuszzsírral kikent tepsibe tesszük, és az előmelegített sütőben kb. 1 óra alatt megsütjük. (Vékony volt az oldalas, 1 óra alatt szépen átsült és meg is pirult, de a sütési időt mindig a hús vastagságához igazítsd.)
  3. 2 bögre sós vizet forralunk egy kisebb lábasban, majd hozzáöntünk 1 bögre bulgurt. 10 percig főzzük, utána elzárjuk a gázt, és lefedve hagyjuk 10 percig.
  4. A hagymából, paprikából, paradicsomból  lecsót készítünk: kevés kókuszzsíron megdinszteljük őket, sóval, borssal és egy csipet cukorral ízesítjük.
  5. Az elkészült lecsót elkeverjük a bulgurral.

 

Tipp:

Egészen más kinézete van a fogásnak, ha nem csak egy halom bulgur jelenik meg a tányéron, hanem ízlésesen formázzuk. Én beszereztem egy formázó gyűrűt, ami hasonló a pogászaszaggatóhoz. Enélkül is lehet ügyeskedni, például  kisebb tálkákkal.

Utoljára frissítve: 2014. július 24., csütörtök 17:57
Értékelés:
(1 szavazat)

2 hozzászólás

  • Hozzászólás hivatkozás Pajkó Andrea 2014. július 29., kedd 08:56 Írta: andrea

    A bulgur és a kuszkusz nagyon hasznos segítség a konyhában. Nem mellesleg jóval alacsonyabb a bulgur glikémiás indexe, minta a rizsnek, és magasabb az ásványi anyag és vitamintartalma is.

  • Hozzászólás hivatkozás 2014. július 25., péntek 17:28 Írta: Anya

    Nekem ez nagyon tetszik, ki is fogom próbálni. Bulgurt én még főztem.

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Partnereink

Kapcsolat

  • Trendalelke.hu Blogmagazin
  • +36302434449