TrendaLelke

Itt vagy most:Home \ Női percek \ Egy fogyókúrás terapeuta tanácsai nem csak életmódváltóknak
10
2017 jan.

Egy fogyókúrás terapeuta tanácsai nem csak életmódváltóknak


Az embereket két csoportba lehet osztani: vannak, akik fogadalmakat tesznek januárban, és vannak, akik feleslegesnek tartják ezt, ezért csak titokban próbálnak valami fontos dolgot jobban csinálni.  Így vagy úgy, az új év mindenkire hatással van, és január közepére szinte mindenkiben elfogy a hirtelen jött lendület. De vajon hogy lehet ezt másképp csinálni? Ehhez kínálok neked 5 jó tanácsot:

 



1. Fókuszálj!

Azért szeretem a januárt, mert ilyenkor mindenki számot vet egy kicsit a múltjával, és legalább pár gondolat elejéig elmereng azon, hogy milyen jövőt szeretne magának. És ez már szuper! Végre egy pillanatra kiszakadtál a mókuskerékből, ragadd meg ezt a lehetőséget és szánj egy kicsit több időt magadra!

Nagyon nem mindegy, hogy mit és miért határozol el. A “30 kiló súlyfeleslegemtől a nyárra teljesen megszabadulok” cél hosszú távon szinte biztosan tarthatatlan.  Ahogyan a “leadom ezt az 5 kilót, hogy végre rám találjon a szerelem” motiváció sem fog sokáig kitartani. Gondold végig, még jobb, ha le is írod, miért akarsz lefogyni, hogyan akarod végigvinni úgy, hogy valóban tartható legyen. Ha úgy érzed, egyedül nem megy, kérj szakértő segítséget. A siker egyik legfontosabb titka a jól megfogalmazott célok és a kellő motiváció. Ne bukj el feleslegesen már az elején!

 


2. Haladj apró lépésekben!

Nincs is annál motiválóbb, mint ráállni a mérlegre, és látni, hogy egy hét alatt 3 kiló lement!  Aztán a következő héten még 3, aztán még 2… Aztán már csak 1 kilót veszítettél két hét alatt, kínkeserves munkával. Aztán meg egyet se, végül visszatért 0,5 kiló, az még semmi, de pár hét múlva a plusz 4 már jelzi, hogy ez sem sikerült. De miért?

Mert hirtelen akartál mindent, ami ellen a tested és a lelked is lázad. A hirtelen és jelentős kalóriamegvonás valóban drasztikus fogyást eredményez az első pár hétben, de a szervezted gyorsan rááll a csökkentett üzemmódra, és elkezd nagyon ragaszkodni ahhoz a kevés kalóriához, ami még van.  

És bármilyen meglepő, a lelked sem fogja sokáig bírni a kedvenc ízei nélkül. Egy-egy ételnek több jelentése van pusztán tápanyagfelvételnél. Ha sokáig megvonod magadtól, sóvárogni fogsz utána, ami miatt vagy többet eszel abból, amit lehet (és mégis folyton éhesnek érzed magad), vagy megszeged a szigorú szabályokat, és jelentős mennyiséget eszel kedvenc ételedből. A megoldás, hogy ne legyenek szigorúak a szabályok. Ne legyen tiltott étel, elsősorban a mennyiséget korlátozd, és az ételek fajtáját ésszerűsítsd, de ne zárj ki semmit! A változtatásokat apró lépésekben vezesd be az életedbe!

 


3. Csak következetesen!

Ha bevezetted a változtatásokat, tarts ki mellettük! Indokold meg magadnak, miért döntöttél úgy, hogy valamiből kevesebbet vagy ritkábban eszel, míg valamilyen más ételt, ételcsoportot gyakrabban fogyasztasz. Használd a motivációdat és egy apró trükköt, ami rengeteget segít. Ahelyett, hogy ma nem tartanád be az elhatározásod, de holnap már jól csinálod, inkább válaszd azt, hogy csak ma jól csinálod, a holnapra ne figyelj. Mindig csak ma. Egy napot ki lehet bírni, igaz?

 


4. Dicsérd magadat!

Ha tartottad magad a céljaidhoz a nap folyamán, dicsérd is meg magad érte! Vedd észre, mennyi mindent csinálsz jól, és adj magadnak pozitív visszajelzést. Arra lettünk nevelve, hogy mindenben a hibát keressük, hogy ki tudjuk javítani,  de eközben elsiklunk az igazi értékek és szépségek felett, főleg, ha önmagunk elismeréséről van szó. Kérlek, te ne ess ebbe a hibába! Vedd észre, hogy értékes és szép vagy! A hangulatod is sokkal jobb lesz, és a nehezebb pillanatokban rengeteg erőt meríthetsz belőle.

 

5. Boldogan, élvezetesen!

Az egész fabatkát sem ér, ha pocsékul érzed magad közben, ha minden reggel kínok közt állsz mérlegre, elérted-e már a vágyott súlyod, és hagyhatod-e végre az egészet a francba. Ha így érzed, könyörgöm, ne csináld! Mert ahogy eléred a célsúlyt, fejest ugrasz az éleveztekbe, és gyorsabban repülnek rád vissza a nehezen leadott kilók, mint valaha.


Ha eldöntötted, hogy életmódot váltasz, vagy csak jobban eszel idén, akkor olyan módszereket válassz, amit könnyedén és nagyobb megerőltetés nélkül tudsz követni. Minden nap erősíts a motivációdon, és dicsérd meg magad a legapróbb erőfeszítésért is. Még így se lesz mindig egyszerű, ilyenkor próbálj a humorhoz nyúlni, egy kiadós nevetés, csodákra képes.


Van, aki csuklóból összeállít magának egy ilyen programot és nem is érti, eddig miért nem így élt. Másoknak nehezebben megy, megküzdenek vele, míg összejön az igazi, és vannak olyanok, akik úgy érzik, reménytelen, hogy ez összejöjjön, pedig nem az! Egyszerűen van olyan, amikor nem megy egyedül, amikor egy kis segítség, egy külső nézőpont, pár jókor feltett kérdés elengedhetetlen a sikerhez. Ne tagadd meg ezt magadtól, neked is jár, hogy jól legyél! Ha úgy érzed, szükséged van rá, kérj szakértő segítséget!

Leskovics-Ortelli Andi, pszichológus, fogyókúrás terapeuta, a túlevés szakértője, aki senkinek nem javasolja a fogyókúrát. Vallja, hogy legtöbb esetben lelki gondok állnak a túlevés mögött, így a kiváltó okok feldolgozásával segíti a kilók elleni küzdelmet önsanyargató diéták ajánlgatása helyett.

Tuleves.hu

Telefon: 06 30 68 00 698

 

Megosztás = Ez klassz, hasznos írás volt!

Köszönjük, hogy ajánlod barátaidnak a Trendalelke.hu-t!

Utoljára frissítve: kedd, 07 március 2017 08:03
Értékelés:
(1 szavazat)
Tovább a kategóriában: « Heti mottó Heti mottó »
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Partnereink

Kapcsolat

  • Trendalelke.hu Blogmagazin
  • +36302434449