TrendaLelke

Itt vagy most:Home \ Női percek \ Ne csak álmodozz, legyen célod és valósítsd is meg!

31
2017 jan.

Ne csak álmodozz, legyen célod és valósítsd is meg!

Forrás: Careertopia Forrás: Careertopia


Igen, jó is lenne. De mit tegyek akkor, ha már mindent kipróbáltam, sokat tettem a célomért és mégsem lett eredménye? Nincs jobb állásom, nem akar jönni az Igazi és egy dekát sem fogytam, pedig…. Okoztak már csalódottságot ezek a gondolatok?

 

Ahhoz, hogy az életed jól működjön, célokra van szükséged. Miért? Mert különben csak sodródsz az árral. Nem lesznek irányok, aminek mentén elindulhatnál. Nem lesz motivációd a haladáshoz.

Gondolj csak bele, kitalálod, hogy a hétvégén szívesen elmennél kikapcsolódni valahová. A vágyad felmerülése után a következő lépés annak megtervezése, hogy HOVA? MIKOR? KIVEL? HOGYAN jutsz el oda. Ezek az irányok, amelyek mentén aztán elkezded szervezni a kirándulást.

A Balatonra mennék, a hétvégén, a családdal. Bepakolunk az autóba és irány a nyaraló!

Mi történt valójában ebben az egyszerű hétköznapi esetben? Meghatároztad a célodat: balatoni nyaralás. Majd elkezdted a hozzávalókat összerendezni, hogy létre is jöhessen.

Ha ez ilyen egyszerű, akkor miért nem tudod ezt működtetni életed többi területén, más célod megvalósítása során is? 

 

 

Íme néhány lépés, hogy mit tegyél a célok eredményes eléréséhez:

 

1. Konkrét célmeghatározás

Nézd meg, hogy amit el szeretnél érni, az számodra mennyire egyértelmű? Tudod-e, hogy mit is akarsz valójában? Ha az előző példánál maradunk: ha csak annyit mondasz: „ki kellene kapcsolódni a hétköznapi hajtásból” - ebből egyértelmű a számodra, hogy mi adja meg neked a kikapcsolódást, pihenést, töltődést?

Gyakran a munkahelyi gondokkal kapcsolatban ez így hangzik el: „De szeretnék egy nyugis munkahelyet.”  És azt tudod, hogy neked mit jelent a nyugis munka? Hogy azt egy nagyobb vagy egy kisebb cégnél szeretnéd megtapasztalni? Alkalmazottként vagy vállalkozóként vágynál-e nyugodtabb munkakörülményekre? Ezt fix vagy kötetlen munkaidőben éreznéd a leginkább?

Tehát első lépésben azt írd le, hogy mit is szeretnél pontosan elérni (ez fontos, mert sokkal koncentráltabb tudsz lenni így a valódi céljaidra)!

 

2. Időkeret kitűzése

Ha megvan a célod, határozd meg, kb. mikorra szeretnéd ezt beteljesült eredményként látni az életedben. Hiszen minden feladat elvégzéséhez időre van szükség. Az időkeret megszabása cselekvésre, aktivitásra fog ösztönözni. És ugye milyen lelkesítő, hogy ezt most végre nem más szabja meg neked?

 

3. Saját cél

Amint leírtad, hogy mit szeretnél, rögtön érzékelni fogod, hogy ezzel te mennyire tudsz azonosulni. Csak a szüleid vagy a párod akarják esetleg, hogy végre nyugodtabb helyen dolgozz, mert már nem bírják elviselni a panaszkodásodat? Vagy tényleg úgy érzed, hogy ez a munka nem neked való, csak fásultan mész be dolgozni, a pénz miatt. Segíthet, ha leírod azt is, miért fontos neked ez a saját cél.

Tedd fel a kérdést magadnak: „Milyen előnyöm, hasznom lenne abból, ha elérném ezt a célt? Hogyan érezném magam akkor?” A válaszod kristálytisztán megmutatja, hogy kinek a vágyát akarod beteljesíteni. Ha jó érzéseket kelt benned, akkor az a te célod. 

 

4. Reális cél megfogalmazása

Célként azt tűzöd ki pl. magadnak, hogy szeretnél havi 500.000 Ft-ot keresni. De a mostani fizetésed csak 150.000 Ft. Ha túl nagy az eltérés a jelenlegi és a vágyott állapot között, akkor ez gátolhatja a megvalósulást. Hiszen olyan nagy a különbség a két összeg között, hogy először érdemes a bőségben való gondolkodáson munkálkodnod, hogy el tudd hinni, jár neked a magasabb összeg is. Vagy fogyni akarsz a mostani 90 kilóról 60-ra. Lehet, hogy elsőre ez is túl nagy cél számodra. Tehát a céloknál figyelj arra, hogy reális és számodra hihető legyen az elérése. Ugyanakkor arra is ügyelj, hogy ne becsüld alá magad, mert ha kisebb célt tűzöl ki, mint amit el tudsz érni, akkor nem lesz elég motivációd, hogy tegyél is érte.

 

 

5. Célokhoz való hozzáállás

A legfontosabb Te vagy a célod megvalósítása során, hiszen minden belőled indul ki és hozzád érkezik vissza. Te hogyan viselkedsz, amikor a célod elérésén gondolkodsz?

Maximalistán: ilyenkor csak 150%-on tudsz teljesíteni, soha nem vagy elégedett magaddal, mindent a legtökéletesebb módon szeretnél megoldani, nem bízol másokban. Ez rengeteg értékes energiát von el tőled és persze a célodtól is.

Feladatod: lazíts, engedd meg magadnak a hibázás lehetőségét is, hisz ebből is tanulsz!

Kifogáskeresőn: megvalósítom, majd ha…

„Majd ha felnőnek a gyerekek, utazgatni fogok”, „ majd ha több pénzem lesz, veszek egy jobb autót”, „majd ha lesz időm, sportolni fogok valamit”. Amennyiben halogatsz, a „majd ha” a folytatása a gondolkodásodnak, akkor távol kerülsz a céljaidtól.

Feladatod: Tégy meg apróbb, könnyebben kivitelezhető lépéseket a célodért! Kezdd el most! (Pl: ha nincs jelenleg időd tornázni, menj gyalog bevásárolni és vidd haza a szatyrokat. Jó kis súlyzós edzés! Vagy használd a lépcsőt a lift helyett. Ingyenes zsírégető tréning!)

Hitetlenkedve: ha nem bízol magadban és abban, hogy elérheted a célodat, mert pl. nincs meg hozzá a képzettséged, akkor nem is jöhet el a várt eredmény.

Feladatod: tégy magadért, képezd magad, szerezd meg a szükséges tudást. Ezáltal csak több leszel. 

 

A lényeg: szánj több figyelmet és időt magadra, hogy a céljaid megvalósulhassanak!

  • Találd ki, hogy mit akarsz elérni és hová szeretnél eljutni!
  • Érezd át, hogy ez miért lenne jó neked!
  • Majd kezdj el tenni érte! Cselekvés nélkül nincs változás!

És most itt a nagyszerű lehetőség: máris vegyél elő egy papírt és a fentebbi lépéseken végighaladva tegyél magadért és a célodért, és írd le rögtön a saját célkitűzés tervedet!

 

 

Dr. Kovács Fatime

mentálhigiénés tanácsadó és terapeuta, coach, tréner

Életesszencia

Életesszencia a Facebookon

 

 

 

Megosztás = Ez klassz, hasznos írás volt!

Köszönjük, hogy ajánlod barátaidnak a Trendalelke.hu-t!

Utoljára frissítve: 2017. február 07., kedd 10:46
Értékelés:
(2 szavazat)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Partnereink

Kapcsolat

  • Trendalelke.hu Blogmagazin
  • +36302434449