TrendaLelke

Itt vagy most:Home \ Női percek \ A rettegés foka: fürdőruhában a strandon

18
2017 máj.

A rettegés foka: fürdőruhában a strandon

 

Itt a jó idő, viszlát nagykabát! Előkerülnek a csinos ruhák, egyre több látszik belőlünk, aminek valljuk be, nem örülünk tiszta szívből. Mert kinek itt, kinek ott van egy kisebb, esetleg  nagyobb felesleg, amit nem szívesen tesz közszemlére. A női magazinokban már a fürdőruha divat van terítéken, mi meg rettegve gondolunk a strandra...

 

 

 Leskovics-Ortelli Andrea fogyókúrás terapeuta, pszichológusLeskovics-Ortelli Andrea vagyok, pszichológus, fogyókúrás terapeuta. Célom, hogy segítsek a hozzám fordulóknak, hogy megtanuljanak a saját életükben jól lenni. Hogy megtalálják önmagukban azokat az erőforrásokat, melyek segítenek, hogy ne csak túléljék a napjaikat, hanem hogy valóban megélhessék érzéseiket, vágyaikat, hogy boldogok és elégedettek lehessenek.

A Szegedi Tudományegyetemen szereztem pszichológusi diplomámat, majd az ELTE-n a tanácsadó szakpszichológusi másoddiplomámat. Pályám során segítettem állásukat elvesztőknek új munkahelyet, új életpályát találni, majd a kecskeméti Családsegtő Szolgálat pszichológusaként segítettem a krízisben, nehéz élethelyzetben küzdő emereknek.


Fogyókúrával gyermeikeim születése után kezdtem fogalkozni, számos külföldi és magyar szakirodalom áttekintése után, több elismert szakemberrel konzultálva, mély önismereti munkával, eleinte csak saját magamért. Sikeremet látva egyre többen kérték, hogy nekik is segítsek, a velük való közös munkából született a Fogyókúrás Terápia. Jelenleg a JóLeszek Program keretében segítek a nehéz élethelyzetben lévőknek, legyen szó magánéleti vagy munkahelyi krízisről, életvezetési nehézségről, étkezési problémáról, vagy magáról a fogyókúráról.

 

 


Szezon van...


A fürdőruhákon túl szezonja van a diétáknak is. Rengeteg divatos módszer közül lehet választani:

  • az önsanyargatós, tápanyagmegvonós
  • csodabogyókkal és táplálék kiegészítőkkel kivitelezett
  • bio-vega-paelo-ezo – csodák


Ahogy végignéztem ezt a rengeteg fajta diétát, egyvalami volt a közös bennünk:

 

Ha betartod a speciális előírást és nem eszel többet napi kb 1200 (!) kalóriánál, fogyni fogsz.


Ez így is van, ha nem eszel többet 1200 kalóriánál, valóban fogyni fogsz, bármit csinálsz.

 

Egy gond van, de az nagy: éhezni fogsz, és nem zsírt, hanem izmot égetsz majd el.

 

Így megeshet, hogy a diéta végére kilóban kevesebb, de testzsír százalékban több leszel.  Emellett rettentően éhes és kiéhezett leszel, és a leadott kilók a haverjaikkal együtt repülnek vissza rád.

Ezért kérlek, idén ne így csináld.

 

 

Akkor mégis hogyan?


1. Számold ki a kalóriaigényed, és annál maximum 15-20%-kal egyél kevesebbet naponta.

2. Figyelj, hogy ne vonj meg magadtól semmilyen fontos tápanyagot, sőt semmilyen számodra fontos ételt. Ne éhezz semmire. A kulcs a mennyiség. Ha nem tudod elképzelni a számodra tökéletes világot csoki nélkül, akkor egyél csokit, de csak egy keveset. Ha nem éhezteted ki magad rá, nem fogod kívánni annyira, hogy zabálnod kelljen belőle.

3. Légy tisztában vele, hogy fogyózol, de ne büntetésnek, inkább kihívásnak éld meg.

 

Ne fogyni akarj, hanem kontrollt szerezni az étkezéseid felett. Mert ha bármit, bármikor megeszel, akkor nincs nálad a kontroll, az étkezésed maga a kontrollvesztett állapot (gyakorlatilag ilyenkor lazítasz), de ha szigorú diétát követsz, akkor is kiadod a kezedből a kontrollt, hisz nem te döntöd el, mikor, mennyit eszel.

A cél az, hogy te irányíts. Hogy tudd, milyen ételből mennyire van szükséged ahhoz, hogy egyenletesen fogyjál, és hogy ezt végig is tudd vinni. Ne legyenek teljesíthetetlen céljaid. Ha annyit elérsz, hogy te irányítasz, már nyertes vagy!

 

Ezt hogyan érheted el?

 

  • önismerettel
  • sok gyakorlással
  • próbálkozásokkal
  • újrakezdés képességével.

 

Ha úgy érzed, egyedül nem megy, kérd szakember (!) segítségét. Olyanét, akit megbízhatónak, hitelesnek tartasz, akinek végzettsége, és gyakorlata is igazolja szavait.

 

A kukába vele

 

Képes vagy rá?

 

Az egyik kedvenc gyakorlatom az étkezések feletti kontroll témájából, kezdőknek és újrakezdőknek szeretettel ajánlom:

Egyél valami finomat, valamit, amit szeretsz, de ne edd meg mindet, ami előtted van.

Edd meg a kétharmadát, haladók a felét, és a maradékot egyszerűen dobd ki a kukába.

Igen, a kukába!

 

Figyeld magadat, a fellépő érzelmeket, előnyomuló gondolatokat, érzéseket és ellenérzéseket, ha tudod, jegyezd is le őket, rengeteget elárulnak az ételhez, étkezéshez való viszonyodról.

Sok sikert!

Leskovics-Ortelli Andrea

fogyókúrás terapeuta, pszichológus

leskovicsandrea.com

Utoljára frissítve: 2017. máj. 18., csütörtök 19:19
Értékelés:
(2 szavazat)
Tovább a kategóriában: « Heti mottó Heti mottó »
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Partnereink

Kapcsolat

  • Trendalelke.hu Blogmagazin
  • +36302434449